Vizita prin Europa – Clubul European – Jean Monnet

Clubul European_Raluca Urda_Corespondent al RCTP (2 of 84)

de Marius Duna – corespondent

Pe 25 martie am avut onorata placere de a face o vizită prin Europa, în cadrul Clubului European, eveniment organizat de și în Liceul Teoretic ,,Jean Monnet“. Acest club de tineri a fost creat în luna octombrie 2015 în cadrul programului de cluburi Europene cu scopul de a crea un spațiu de comunicare și interacțiune dedicat liceenilor.
Clubul European_Raluca Urda_Corespondent al RCTP (28 of 84)
Totul a început printr-un scurt moment de reculegere pentru cei morți și răniți în dimineața zilei de 22 martie, la Bruxelles. Ca un mic reminder, vorbim despre atentatul terorist din capitala Belgiei, pe aeroportul internațional Bruxelles – Zaventem, dar și la stația de metrou Maelbeek, unde au fost înregistrată o serie de explozii. Astfel, într-un gest de solidaritate, oamenii s-au ridicat, unii chiar cu lacrimi în ochi și pe obraji.
Clubul European_Raluca Urda_Corespondent al RCTP (15 of 84)
În continuare, am ascultat un monolog al prezentatorului despre drepturile omului. Acesta susținea dreptul omului de a fi toți egali în ciuda religiei, naționalității și a pigmentului. După acest moment a avut loc un număr artistic în care tânăra elevă Rebecca Bana a interpretat cu o voce pătrunzătoare celebra piesă a lui Emeli Sandé – „Read all about it“. Rebecca s-a bucurat de un ropot de aplauze din partea publicului, astfel că aceasta a izbucnit la scurt timp în lacrimi – de fericire, sperăm!
Clubul European_Raluca Urda_Corespondent al RCTP (51 of 84)
În plus, am avut parte de o dezbatere pe tema „Școala în Uniunea Europeană sau în România?“. Fiecare parte a avut susținători, prezentând argumente pro și contra pentru învățământul din Europa și Romania. Prezentarea a început cu câteva curiozități ce stau la baza sistemului educațional din țările Europene. De asemenea, pentru elevii români, prezentatorii au venit cu zece reguli despre conduita de ordine interioară, menite să îi ajute pe aceștia.
Clubul European_Raluca Urda_Corespondent al RCTP (44 of 84)
În final, am avut parte și de câteva momente artistice. I-am văzut întâi pe cei din trupa „Mihnea & co.“, actori de origini, care au împrăștiat voie bună și râsete printr-un show de stand-up comedy. Apoi, i-am ascultat chitara lui Tudorache, care ne-a încântat cu o super prestație muzicală.
Clubul European_Raluca Urda_Corespondent al RCTP (81 of 84)